Min samling

Firmaprofil

Henkel blev grundlagt i 1876. Folk i hele verden har tillid til Henkels innovationer, varumärken och teknologier. I regnskabsåret 2016 rapporterede virksomheden om en omsætning på ca 18.7 milliarder euro og et driftsresultat på 3.2 milliarder euro (justeret for engangsfortjenester og engangsgebyrer samt omstruktureringsgebyrer). DAX-30-virksomheden har sit hovedkvarter i Düsseldorf i Tyskland. Henkel beskæftiger mere end 50.000 medarbejdere på verdensplan, og mere end 80 procent af disse arbejder uden for Tyskland. Henkel er derfor en af de mest internationale tyske virksomheder.

Henkel Norden

Henkel har været til stede med sine produkter i Danmark siden Henkel & Co AS blev grundlagt i 1923. Henkel har i dag været til stede i de nordiske lande i over 90 år og dets varemærker, som er synonyme med topkvalitet og innovation, er højt værdsat på markedet af både forbrugere og erhvervsliv.

Henkel er til stede i Norden med alle tre divisioner og har sit nordiske hovedkvarter i Stockholm, lokalkontorer i Danmark og Finland og to fabrikker, der leverer den nyes- te teknologi inden for klæbemidler.

Tre forretningsområder, der opererer globalt

Forretningsområdet Adhesive Technologieser førende på verdensmarkedet for lim, tætningsmidler og overfladebehandling til forbrugere, håndværkere og industriel anvendelse. Henkel tilbyder en mangfoldighed af anvendelsesmuligheder, som tilfredsstiller behovene hos forskellige målgrupper – forbrugere såvel som håndværkere og industrien. I 2016 genererede forretningsområdet en omsætning på 8,961 millioner euro, hvilet svarer til 48 procent af virksomhedens salg.

Produkter fra forretningsomtådet Beauty Carefås i hele verden. Beauty Care står for mærkevarer inden for områderne hårfarvning, hårstyling, hårpleje, toiletartikler, hudpleje og mundhygiene og for verdens førende leverandører af produkter til frisørsaloner. I 2016 genererede forretningsområdet en omsætning på 3,838 millioner euro, hvilet svarer til 20 procent af virksomhedens salg.

Laundry & Home Carehar altid spillet en vigtig rolle for Henkel: Virksomhedens succeshistorie startede med et produkt fra dette forretningsområde. Vaskemiddelforretningen omfatter ikke kun kraftige vaskemidler og specialsæber, men også tekstilblødgøringsmidler, vaskeforbedringsmidler og plejeprodukter til vasketøj. Home Care's portefølje omfatter håndopvaskemidler og maskinopvaskemidler, rengøringsmidler til bad og WC samt rengøringsmidler til husholdning og glas samt specialrengøringsmidler. Vi tilbyder luftfriskere og insekticider til husholdningsbrug i udvalgte regioner. I 2016 genererede forretningsområdet Laundry & Home Care en omsætning på 5,795 millioner euro, som svarer til 31 procent af virksomhedens salg.

Virksomhedskultur

"At skabe bæredygtig værdi" er det formål og engagement der forener alle os, der arbejder hos Henkel.

Vi ønsker at skabe værdi - for vores kunder og forbrugere, for vores teams og vores folk, for vores aktionærer såvel som for det bredere samfund og lokalsamfund hvor vi opererer. Henkels medarbejdere vil bruge deres passion, stolthed og entusiasme for at få dette til at ske.

Vores virksomhedskultur og vores formål, vision, mission og værdier forener vores mangfoldige arbejdsstyrke og giver en klar kulturel ramme og vejledning. Globalt bindende adfærdsmæssige regler er specificeret i en række koder. De giver retningslinjer for adfærd og handlinger for vores medarbejdere på samtlige forretningsområder og kulturer, vi opererer I.

Purpose: Skaber bæredygtig værdi.

Vision: Førende med vores innovationer, varemærker og teknologier.

Mission: Vi ønsker at servicere vores kunder og forbrugere verden over som den mest betroede partner med førende positioner i alle relevante markeder og kategorier - som et passioneret hold forenet af fælles værdier.

Værdier: Kunder, folk, økonomiske resultater, bæredygtighed, familievirksomhed

Strategi

Vi former vores fremtid vejledt af en tydelig, langsigtet strategi, der er baseret på vores formål, vores vision, vores mission og værdier.

Vi ønsker at generere en bæredygtig og lønsom vækst frem til 2020 og derefter. For at opnå dette ønsker vi at blive mere kundefokuserede, mere innovative, smidigere og digitale. Derudover ønsker vi at fremme bæredygtighed i alle vores forretningsaktiviteter og derved styrke vores førende position fremover.

Klar strategi med fire prioriteter:

  • At drive væksten frem
  • At accelerere digitaliseringen
  • At øge smidigheden
  • At finansiere væksten

3:04Min.

Corporate Video

Henkel in less than 4 minutes

19-09-14

Fremvisninger:

Billeder

Services & Downloads

Carole Scott Henkel Head of Corporate Communications (Denmark, Finland, Norway, Sweden, UK & Ireland)

Yderligere oplysninger