Vindmøller og solpaneler

BÆREDYGTIGHED

Som vist i vores virksomhedsværdier, er de dedikerede til at lede arbejdet med bæredygtighed. Som ledere stræber vi efter banebrydende nye løsninger til bæredygtig udvikling, samtidig med at vi udformer vores arbejde ansvarligt og øger vores økonomiske succes.

Vores strategi

Vores bæredygtighedsstrategi er inspireret af vores formål: Pioneers at heart for the good of generations (Pionerer i hjertet til gavn for fremtidige generationer). Med vores banebrydende tankegang, vores viden, vores produkter og teknologi ønsker vi at berige og forbedre livet for milliarder af mennesker hver dag – og forme en synlig fremtid for kommende generationer.

Bæredygtighed er således en central del af vores fremtidsvision. Vi ønsker aktivt at drive udvikling hen imod en bæredygtig økonomi og et bæredygtigt samfund, samt beskytte og genoprette naturen, bidrage til stærke samfund og styrke vores interessenters pålidelighed.

Vores 2030+ Sustainability Framework sætter vores langsigtede ambitioner i tre dimensioner af Genanvendelig Planet, Strengthened Communities og Trusted Partner og forbinder vores mål om at opnå en "Forskel til gavn for fremtidige generationer".

TRANSFORMATIONAL IMPACT FOR THE GOOD OF GENERATIONS
Sylvie Nicol

   

Når vi ser fremad, er vi godt forberedte: Bæredygtighed er dybt forankret i vores virksomhedsstrategi og lever i vores formål. Med det som baggrund fortsætter vores bæredygtighedsrejse!

Vores succeser 2024

Vores bæredygtighedsstrategi drejer sig om at implementere vores ambitioner gennem konkrete tiltag og projekter for at opnå praktisk succes. Nedenfor kan du se udvalgte præstationer fra 2024:

-39 %
spild*

* Per ton og products (Baseret på år 2010), uden bygge- og anlægsaffald

41.9 %
procentdel af kvinder i ledende stillinger

 

~39,700
småbrugere nået siden 2013

94 %
sporbar palmeolie (kerneolie) tilbage til fabrikken

 

65 %
sporbar palmeolie (kerneolie) tilbage til plantagen

 

89 %
af emballagen er designet til genanvendelse eller genbrug

 

47 %
af købt el fra vedvarende kilder

 

~3,200
TfS-vurderinger af leverandører

-23 %
vandforbrug*

* Per ton og produkt (Baseret på år 2010)

25 %
genbrugsmaterialer til emballering af produkter til forbrugere

 

-20 %
minimere scope 1,2 & 3 GHG udslip (vs. 2021)