Opdag mærkerne fra vores tre forretningsområder Adhesive Technologies og Consumer Brands.
Med vores over 145-årige arv leder vi vejen mod nye og forbedrede måder at leve på hver dag. Både i dag og for fremtidige generationer. Gennem vores innovative og bæredygtige mærker og teknologier i alle vores teams verden over.
Henkel har en førende position i både industri- og forbrugervirksomheder: Vores portefølje omfatter velkendte hårplejeprodukter, rengøringsmidler, skyllemidler, men også klæbemidler, tætningsmidler og belægninger.
Vores formål “Pioneers at heart for the good of generations” forener det, vi står for, hvordan vi arbejder, og danner grundlaget for vores strategi. Iværksætterånden hos vores grundlægger Fritz Henkel er det, der fortsat adskiller og forener Henkel-medarbejdere over hele verden. Ambitionen og motivationen til at arbejde for morgendagens løsninger. I dag. Hver dag. Det gør vi ikke kun for os selv, men også for fremtidige generationer, da vi deler ansvaret.
Henkel har været til stede med sine produkter i Danmark siden Henkel & Co AS blev grundlagt i 1923. Henkel har i dag været til stede i de nordiske lande i over 90 år og dets varemærker, som er synonyme med topkvalitet og innovation, er højt værdsat på markedet af både forbrugere og industrien.
Henkel er til stede i Norden med alle tre divisioner og har sit nordiske hovedkvarter i Stockholm, lokalkontorer i Danmark og Finland og to fabrikker, der leverer den nyeste teknologi inden for klæbemidler.
Vi er en global leder inden for lim, fugemasse og belægninger – til industrier og forbrugere såvel som håndværkere.
Consumer Brands er vores forretning, der dækker forbrugermærker og -produkter i vores vaskeri- og hjemmepleje- og hårområder.
Henkel fremmer en holistisk mangfoldighed og inklusionstilgang. Mangfoldigheden af vores medarbejdere, deres baggrund, erfaringer, talenter, viden, kreativitet og værdsættelse af alle deres individuelle forskelle er fundamentet for vores konkurrencemæssige fordel. Som et globalt operatørfirma beskæftiger Henkel mennesker fra 120 nationer i næsten 80 lande. Cirka 85 procent af vores medarbejdere arbejder uden for Tyskland, og mere end halvdelen af dem på vækstmarkeder. Vi mener, at en virksomhedskultur med fokus på mangfoldighed og integration er nøglen til kreativitet, innovation og opfindelse. Vores evne til at levere fremragende resultater er styrket af og afhængig af vores evne til at indlejre Diversity & Inclusion i vores virksomhedskultur og den måde vi gør forretninger på.
Vi er stærkt engagerede i at skabe hold, der matcher behovene på de markeder, vi opererer i, og de kunder, vi arbejder med, repræsenteret af et eklektisk spektrum af kulturel baggrund, færdigheder og viden. Vi er overbeviste om, at forskellige hold stimulerer innovation og nye måder at løse problemer på; alligevel har de brug for en inkluderende kultur og ledelse for at hjælpe dem med at fungere bedst.