"At skabe bæredygtig værdi" er det formål og engagement der forener alle os, der arbejder hos Henkel.
Virksomhedskultur
Vi ønsker at skabe værdi - for vores kunder og forbrugere, for vores teams og vores folk, for vores aktionærer såvel som for det bredere samfund og lokalsamfund hvor vi opererer. Henkels medarbejdere vil bruge deres passion, stolthed og entusiasme for at få dette til at ske.
Vores virksomhedskultur og vores formål, vision, mission og værdier forener vores mangfoldige arbejdsstyrke og giver en klar kulturel ramme og vejledning. Globalt bindende adfærdsmæssige regler er specificeret i en række koder. De giver retningslinjer for adfærd og handlinger for vores medarbejdere på samtlige forretningsområder og kulturer, vi opererer I.
Purpose
Skaber bæredygtig værdi
Vi ønsker at skabe værdi - for vores kunder og vores forbrugere, for vores teams og vores folk, for vores aktionærer såvel som for det de samfund hvori vi opererer.
Vision
Førende med vores innovationer, varemærker og teknologier
Vi er globalt førende med vores klæbemiddels division, der tilbyder en enestående bredde af teknologier, der betjener alle globale markeder og brancher.
Inden for vores forbruger division, er vi også ledende på mange markeder og i mange kategorier i hele verden.
"Førende" overskrider for os definitionen af at være nummer et i form af markedsandel eller størrelse. Mens stærke positioner på attraktive markeder er vigtige kræver det mere at være "førende med innovationer, varemærker og teknologier".
Først og fremmest kræver det lederskab i værdiskabelsen. Det kræver også at være "førende" i fleksibilitet og lydhørhed over for flygtige markeder og skiftende kunde- og forbrugers krav samt i innovation, kvalitet, service og i bæredygtighed.
Mission
Vi ønsker at servicere vores kunder og forbrugere verden over som den mest betroede partner med førende positioner i alle relevante markeder og kategorier - som et passioneret hold forenet af fælles værdier.
Værdier
Vores værdier vejleder os i alle vores handlinger, beslutninger og adfærd. Hver dag er vi nødt til at tage mange beslutninger i et meget ustabilt miljø. Samtidig er vi meget forskellige: Vi kommer fra forskellige kulturelle baggrunde og har forskellige erfaringer, vi opererer på meget forskellige markeder og i forskellige brancher. Det er derfor at klare værdier som deles og forstås af alle hos Henkel er så vigtige for vores fremtidige succes.