• Danmark | Skift hjemmeside
  • Kontakt
  • Tilføj til Min samling
  • Del
Menu
Søg

Corporate Citizenship

Socialt engagement er en del af vores ansvarsbevidsthed og en vigtig del af virksomhedens værdier.

Socialt engagement – eller corporate citizenship – har altid været en integreret del af vores ansvarsbevidsthed som virksomhed. Det er en tradition, der strækker sig tilbage til vores grundlægger Fritz Henkel, og den er en vigtig del af virksomhedens værdier. Sammen med vores medarbejdere, pensionerede medarbejdere, kunder og forbrugere er Henkel og Fritz Henkel Stiftung i stand til at støtte bæredygtige sociale projekter rundt om i verden. Både Henkel og Fritz Henkel Stiftung støtter aktiviteter inden for områderne sociale behov, uddannelse og videnskab, fitness og sundhed, kunst og kultur og miljø.

Varemærkets i Danmark

Socialt engagement støttes i høj grad af den nordiske afdeling af Henkel, både med hensyn til tid og penge. Vi har et særligt MIT-program (Make an Impact on Tomorrow - få indflydelse på i morgen), hvor medarbejdere kan få støtte af Henkel i deres frivillige arbejde i Danmark. Henkel Norden har ligeledes strategiske samarbejder med velgørende organisationer med henblik på at støtte samfundet.

Vores fire grundpiller

Virksomhedsfrivillige:

Vi støtter medarbejdere og pensionister i deres frivillige sociale engagement gennem initiativet "Sæt aftryk på i morgen".

Sociale partnerskaber:

I sociale partnerskaber støtter vi sociale initiativer og offentlige institutioner ved Henkels lokationer over hele verden.

Væremærkets engagement:

IUdover Henkels samlede samfundsmæssige engagement er vores brands også involveret i partnerskaber med sociale initiativer og offentlige institutioner over hele verden.

Nødhjælp:

Efter naturkatastrofer reagerer Henkel hurtigt og pragmatisk og yder hjælp via vores fundats, "Fritz Henkel Stiftung", hvor det er nødvendigt i verden.

Yderligere oplysninger i vores bæredygtighedsrapport(på engelsk).