Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Vores bæredygtighedsstrategi er en direkte afspejling af vores virksomheds dedikation til "Meaningful Growth". Vi er dedikerede til at drive forandring ved at skabe merværdi for vores interessenter, udvikle vores forretning og agere bæredygtigt til gavn for nuværende og fremtidige generationer.
Hos Henkel ser vi bæredygtighed som en konstant bestræbelse på at gøre fremskridt med aktuelle emner og fortsætte med at lære om nye problemer baseret på forskning. Global miljøpåvirkning er en af de største udfordringer, som menneskeheden står over for i dag, og det kræver en hurtig handling. Det er også afgørende at beskytte og genopbygge vitale systemer såsom skove, vand og biodiversitet for både nuværende og fremtidige generationer. Samtidig ser vi global fattigdom og social uretfærdighed øges, hvilket igen kan bringe menneskerettighederne og grundlaget for social sameksistens i fare. Ved at gøre det erkender vi, at virksomheder som Henkel spiller en rolle i at møde disse udfordringer og skabe reel forandring.
Vores forretningsformål definerer det fælles grundlag, der forener os alle hos Henkel: Pionerer til gavn for fremtidige generationer. Med vores iværksætterånd, vores viden, vores produkter og teknologi ønsker vi at forbedre menneskers liv hver dag og forme en meningsfuld fremtid for kommende generationer. Bæredygtig forretningspraksis har været en del af vores virksomhedskultur i årtier og er også en central del af vores vision for fremtiden. Sammen med innovation og digitalisering er bæredygtighed grundlaget for vores virksomhedsstrategi, vores målrettede vækstagenda.
Vi bygger videre på vores styrker, såsom innovationen i vores drift, vores medarbejderes store viden samt kontakten mellem vores produkter og kunder og forbrugere. Vi ønsker at arbejde sammen med andre for at skabe grundlæggende forandring.
Vi udgav vores nye 2030+ Sustainability Framework i 2022, som vi kobler til vores høje ambition om at opnå en "Forskel for fremtidige generationer". Dette mål inkluderer de tre dimensioner af ESG i vores tilgang til bæredygtighed, og vi har defineret nogle fokusområder:
Vores bæredygtighedsstrategi drejer sig om at implementere vores ambitioner gennem konkrete handlinger og projekter for at opnå praktisk succes. Med vores 2030+ Sustainability Ambitions Framework har vi udviklet nye langsigtede ambitioner inden for de tre dimensioner Genanvendelig Planet, Strengthened Communities og Trusted og er knyttet til vores høje ambition om at opnå en "Transformativ effekt til gavn for fremtidige generationer".
Vores 2030+ Bæredygtighedsambitionsramme fastlægger vores langsigtede ambitioner inden for de tre dimensioner: Regenerativ Planet, Trivselssamfund og Tillidsfuld Partner.
Vi har også defineret, hvordan vi stræber efter succes gennem hele vores værdikæde ved at definere tre nøglefaktorer for at opnå en systemisk forandring:
Global information